algemene voorwaarden
*Door gebruik te maken van de diensten van Jamé Detail verklaart de klant zich akkoord met deze algemene voorwaarden.
Artikel 1 Prijzen
1.1. Alle prijzen vermeld door Jamé Detail zijn in euro’s, tenzij anders vermeld.
1.2. De verstrekte prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld.
1.3. Jamé Detail behoudt zich het recht voor om de prijzen op elk moment te wijzigen. Echter, prijzen die zijn overeengekomen op het moment van de boeking blijven geldig.
Artikel 2 Tijden
2.1. De tijden voor het uitvoeren van de auto detailing diensten worden vooraf met de klant overeengekomen.
2.2. Jamé Detail streeft ernaar om de afgesproken tijden nauwkeurig na te komen. Vertragingen kunnen echter voorkomen als gevolg van onvoorziene omstandigheden of externe factoren.
Artikel 3 Betalingen
3.1. Betalingen dienen te worden voldaan volgens de overeengekomen prijzen en betalingsvoorwaarden.
3.2. Jamé Detail accepteert betalingen contant, via bankoverschrijving of andere elektronische betaalmethoden.
3.3. Indien er sprake is van een aanbetaling of vooruitbetaling, zal dit duidelijk worden gecommuniceerd naar de klant.
3.4. Bij gebreke van betaling kan Jamé Detail besluiten de geplande diensten op te schorten of te annuleren.
3.5. Betaling van de factuur dient te geschieden direct vóór de op- of aflevering van het voertuig, tenzij partijen uitdrukkelijk anderszins zijn overeengekomen en dit schriftelijk door Jamé Detail is bevestigd. Indien betaling van de factuur na de op- of aflevering van het voertuig wordt overeengekomen, dient het verschuldigde binnen 7 dagen na factuurdatum te zijn betaald.
3.6. Indien de opdrachtgever/contractant in gebreke blijft met de tijdige betaling van de factuur, dan is zij onmiddellijk en zonder ingebrekestelling in verzuim. De opdrachtgever/contractant of wederpartij is alsdan de wettelijke (handels)rente aan Jamé Detail verschuldigd.
Artikel 4 Garantie
4.1. Jamé Detail garandeert dat de door haar verrichte of aan derden uitbestede werkzaamheden naar goed vakmanschap worden uitgevoerd.
4.2. Er wordt geen garantie gegeven op reeds aanwezige gebreken of schade aan de voertuigen.
4.3. Indien er sprake is van gebreken of schade als gevolg van de uitgevoerde diensten, dient de klant dit onmiddellijk na ontdekking te melden aan de eigenaar van Jamé Detail.
4.4. Jamé Detail zal naar eigen oordeel passende maatregelen nemen om eventuele problemen op te lossen.
4.5. De in lid 1 van dit artikel omschreven garantie geldt niet in het geval van:
(a) gebreken die het gevolg zijn van een niet door of namens Jamé Detail onzorgvuldige uitgevoerde behandeling en/of blootstelling van het object aan extreme omstandigheden dan wel het gevolg zijn van niet door of namens Jamé Detail bij uitvoering gemaakte constructiefouten met betrekking tot het object.
(b) Gebreken die zijn ontstaan door het gebruik van zaken die door de wederpartij aan Jamé Detail ter beschikking zijn gesteld tenzij de opdracht strekt tot opheffing van die gebreken;
(c) Bij daglicht niet met het blote oog waarneembare kleurverschillen in de laklaag van het object;
(d) Aantasting van de laklaag van het object die is ontstaan:
– door een van buiten komende oorzaak;
– aan niet door Jamé Detail aangebrachte (reinigings)materialen of niet door Jamé Detail bewerkte delen;
(e) Gebreken aan objecten die na aflevering door Jamé Detail niet in de onderneming van Jamé Detail een nadere behandeling hebben ondergaan, terwijl deze nadere behandeling naar goed vakgebruik wel noodzakelijk was en waarvan de noodzaak door Jamé Detail schriftelijk aan de wederpartij uiterlijk bij op- of aflevering van het object kenbaar is gemaakt. Deze uitsluiting geldt alleen als verband bestaat tussen het gebrek en het verzuim;
(f) Zaken dan wel werkzaamheden ten aanzien waarvan Jamé Detail bij het sluiten van de overeenkomst uitdrukkelijk te kennen geeft, dat zij zich niet kan verenigen met een aan hem door de wederpartij voorgeschreven keuze van materialen, onderdelen of werkmethode;
(g) Te bewerken zaken, die zich in een staat bevinden die het onmogelijk maakt de aanwezige gebreken – waaronder corrosie, steenslag, verkleuring van lak, krassen en andere schade aan het voertuig – binnen het kader van wat is overeengekomen afdoende te verhelpen of te verwijderen, evenals wanneer de zaken niet in de onderneming van Jamé Detail zijn voorbewerkt.
Artikel 5 Aansprakelijkheid
5.1. Jamé Detail is niet aansprakelijk voor enige schade of verlies aan het voertuig of eigendommen van de klant, tenzij dit het gevolg is van opzettelijk wangedrag of grove nalatigheid van Jamé Detail.
5.2. De klant wordt geadviseerd om waardevolle voorwerpen uit het voertuig te verwijderen voordat de diensten worden uitgevoerd.
5.3. Jamé Detail is niet aansprakelijk voor eventuele schade of verlies als gevolg van onvoorziene omstandigheden, zoals weersomstandigheden of onjuiste productinformatie van derden.
5.4. Jamé Detail is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan onderdelen van het voertuig als gevolg van de door Jamé Detail uitgevoerde werkzaamheden indien deze onderdelen in een slechte staat verkeren.
5.5. Jamé Detail is niet aansprakelijk voor diefstal of verlies van zaken van de opdrachtgever/contractant dan wel derden die zich in of aan het voertuig bevinden en die Jamé Detail uit welke hoofde dan ook onder zich heeft. Onder zaken wordt eveneens begrepen inventaris en schriftelijke bescheiden en waardepapieren.
Artikel 6 Annulering
6.1. Annulering van geplande diensten dient ten minste 24 uur voor de afgesproken tijd te worden gemeld.
6.2. Bij annulering binnen 24 uur voor de afgesproken tijd kan Jamé Detail een annuleringsvergoeding in rekening brengen.
6.3. Jamé Detail behoudt zich het recht voor om geplande diensten te annuleren of te wijzigen in geval van onvoorziene omstandigheden, zoals ziekte, technische storingen of andere omstandigheden buiten de controle van Jamé Detail.
6.4. In het geval van annulering door Jamé Detail zal er een nieuwe afspraak worden gemaakt met de klant op een geschikt tijdstip.
Artikel 7 Toepasselijk recht en geschillenbeslechting
7.1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
7.2. In geval van een geschil tussen Jamé Detail en de klant zal er in eerste instantie worden gestreefd naar een minnelijke oplossing.
7.3. Indien een minnelijke oplossing niet mogelijk is, zal het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Jamé Detail is gevestigd.
Artikel 8 Overige bepalingen
8.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en diensten tussen Jamé Detail en de klant, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
8.2. Eventuele wijzigingen of aanvullingen op deze algemene voorwaarden dienen schriftelijk te worden overeengekomen tussen Jamé Detail en de klant.
8.3. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden ongeldig of niet-afdwingbaar wordt geacht, blijven de overige bepalingen volledig van kracht.
Artikel 9 Meerwerk
9.1. Indien blijkt dat op of voorafgaand op de uit te voeren werkzaamheden, meerwerk benodigd is, aangegeven door Jamé Detail en/of wederpartij, zal in wederzijds overleg een nieuwe prijsafspraak gemaakt worden en schriftelijk door beide partijen bevestigd.
Artikel 10 Aanbetaling en Annulering
10.1. Aanbetaling Voor bepaalde diensten is een aanbetaling vereist (detailplan+) . De klant dient deze aanbetaling direct te voldoen na de beslissing om gebruik te maken van de dienst.
10.2. Annulering Bij annulering door de klant meer dan 48 uur voor de geplande dienst kan de aanbetaling worden terugbetaald of verrekend met een nieuwe afspraak. Bij annulering binnen 48 uur voor de geplande dienst wordt de aanbetaling niet terugbetaald en geldt deze als vergoeding voor de gereserveerde tijd en gemaakte kosten.
10.3. Overmacht In geval van overmacht, zoals ernstige ziekte of onvoorziene omstandigheden, kan in overleg een uitzondering worden gemaakt.